Friday, February 6, 2015

Anggun Dengan Bio Velocity Alfalfa




Apa itu Alfalfa?

Alfalfa adalah tumbuhan berbunga dalam kumpulan kekacang yang hidup antara empat hingga lapan tahun tetapi boleh menjangkau sehingga 20 tahun, bergantung kepada jenis baka dan cuaca. Tumbuhan berbunga kecil berwarna ungu ini, boleh mancapai ketinggian sehingga 1 meter. Alfalfa mempunyai akar yang sangat panjang dengan sistem akar yang berselirat hingga menjangkau 15 meter. Yang menjadikan Alfalfa begitu hebat adalah kerana tumbuhan ini dapat menyerap mineral dan vitamin yang berada jauh didalam tanah yang sukar dicapai oleh tumbuhan biasa. 




Khasiat Alfalfa

Kaya dengan sumber mineral yang tinggi seperti iron, vitamin B,asid folik,kalsium. Selain itu Alfalfa kering tinggi dengan protein.

Perkataan Alfalfa berasal dari bahasa Arab dengan suku kata al-fak-fakah, yang bermaksud 'Bapa semua makanan' kerana ia sangat kaya dengan mineral penting yang menjadikan Alfalfa makanan tambahan yang sangat berkhasiat untuk kesihatan manusia.

Herba Alfalfa dipercayai mempunyai keistimewaan yang boleh mengurangkan tahap kolestrol kerana memiliki pelbagai vitamin dan mineral penting untuk tubuh. Sekiranya diamalkan secara berterusan, Alfalfa dapat bertindak sebagai alternatif kepada ubat sakit kepala atau migrain kerana kandungannya yang tinggi dengan kalsium dan magnesium.

Keistimewaan Alfalfa

Menyahtoksid
Bahan beracun dan toksid berlegar di sekeliling kita.Badan kita juga mengeluarkan sisa metabolisme yang perlu dineutralkan dan dinyahtoksid setiap hari. Alfalfa membantu mengeluarkan sisa bahan beracun dan tercemar daripada badan.

Menggalakkan Sistem Penghadaman Yang Baik
Alfalfa mengandungi sejenis enzim pencernaan yang dipanggil betaine yang membantu menggalakkan proses pencernaan yang baik.

Mengalkalikan Badan
Tubuh badan berasid adalah umpama magnet yang menarik penyakit. Alfalfa membantu meneutralkan keasidan badan disamping sifat alkali semulajadinya untuk mencegah atau membantu mengurangkan masalah kesihatan.

Menghilangkan Bau Nafas
Alfalfa mengandungi khasiat yang boleh mencegah nafas dan badan berbau yang diakibatkan oleh masalah penghadaman. Seterusnya ia membantu meningkatkan sistem imuniti badan.

Mengurangkan Haba Badan
Sesetengah makanan menyebabkan badan terasa panas. Salah satu kegunaan Alfalfa yang paling popular adalah mengurangkan haba panas dalam badan.

Menambahkan darah dan menyampaikan lebih banyak oksigen 
Klorofil iaitu pigmen hijau yang terdapat dalam Alfalfa adalah hampir sama dengan hemoglobin, pigmen merah dalam sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh badan.Khasiat klorofil dalam Alfalfa boleh meningkatkan sel-sel darah merah didalam badan dan seterusnya meningkatkan keupayaan membawa oksigen ke seluruh badan.



Tenaga Bio Velocity

BVAlfalfa mempunyai 'Tenaga Bio Velocity' yang baik untuk tubuh badan. 'Tenaga Bio Velocity' adalah tenaga tulen daripada matahari. Pengambilan BV Alfalfa bukan sekadar sebagai makanan tambahan, tetapi membantu meningkatkan tenaga, memperbaiki aura tubuh badan, anti-radiasi dan anti stress. Bau BVAlfalfa juga lebih enak.

Cara Guna BVAlfalfa

1) Sebagai minuman
- bancuh 1 sudu dengan air kosong
- Bio Velocity Alfalfa dicampur dalam juice dan tambah sedikit garam buluh
-resipi untuk kulit cantik & badan yang langsing
Perahan lemon + BVAlfalfa + Madu =diminum 3 kali sehari

2) Campur dalam masakan atau kuih muih
- Jika nasi berwarna hijau sekali sekala apa salahnya kan? Kalau nasi kerabu warna biru enak dimakan, nasi hijau pun sedap juga.
- dijadikan pewarna untuk pelbagai resipi kek
- pewarna untuk cuih cara manis

Nasi Ayam BVAlfalfa


Kuih Cara Manis BVAlfalfa


3) Sebagai facial mask
- bab ni Na paling sukee ^_^*
- melicinkan dan menegangkan kulit
-anti penuaan
-firming dan gebu jer tau (tak perlu suntik botox)
Caranya:
> campurkan sesudu BVAlfalfa dengan garam buluh
> sapukan pada muka
> cuci selepas 30 minit



Harganya RM84 sebotol 500ml
Sangat murah dan bagus.
Special price??
Boleh deal punyer...


Jula Ames
We chat 0164939195

No comments:

Post a Comment